Nagyobb képekért kattints!
2011. augusztus 14., vasárnap
Régi képek
Mostanában megjött a kedvem ahhoz, hogy régi stílusú képeket csináljak. Persze nem dobtam el a digitális technikát, inkább az utómunka során próbálom meg átalakítani a dolgokat. PhotoScape-el szórakozok ezügyben, elég sokféle analóg gépnek tudja a stílusát utánozni. Nem szerettem volna minden "művemet" ezzel felturbózni, így csak azokat próbálgattam megcsinálni, amik dinamikusak, van mozgása a fotónak, amit emberekkel tudok elérni. Emellett még természetfotókat próbáltam megcsinálni ebben a sztájlba, mivel jónak látom ilyen téren azokat is. Természetesen még csak próbálkozok ezzel.:)
2011. augusztus 9., kedd
Volvo 7700 Hybrid
A Volvo 7700-as hibrid buszát jelenleg a BKV teszteli augusztus 10-ig. A jármű különlegessége benne van a nevében, hibrid. Tehát a buszt a dízelmotoron kívül egy villanymotor is hajtja. A 4,7 literes dízelmotornak 160 kW, a villanymotornak pedig 120kW a teljesítménye és 800 Nm nyomatékot ad le. A villanymotor körülbelül 20 km/h-ig működik, és eddig a sebességig a megállástól számítva a dízelmotor nem is jár (kivéve, ha az akkumulátorok töltöttsége alacsony).
A 8-as vonalon persze ez sokszor nem így működött, mivel hegynek felfele általában bekapcsolt a dízelmotor is induláskor, de a pesti oldalon az aránylag egyenes szakaszokon a villanymotor végezte a gyorsítást 20 km/h-ig, hegynek lefele viszont volt ahol 50 km/h-ig nem kapcsolt be az olajkályha. A hibrid technológia segítségével a fogyasztás mintegy harmadával is csökkenhet, ami kompenzálhatja, hogy a sima 7700-as Volvo árához képest 30-40%-al drágább. Jó esetben tehát az ár megtérülhet és a szennyezés is kevesebb lenne.
Utazás szempontjából nem lehet semmi panasz a buszra. A nagy melegben nagyon jól működött a klíma, az ülések a megszokottak voltak. A halk és rezgésmentes indulás csak fokozta a komfortérzetet, viszont emelkedőn felfele kicsit zavaró volt, hogy lassan váltott és olyankor kicsit visszarántott. És elég sokat gangolt, mivel 12 fokozatú váltót építettek bele, viszont ettől függetlenül teljesen komfortos.
A 8-as vonalon persze ez sokszor nem így működött, mivel hegynek felfele általában bekapcsolt a dízelmotor is induláskor, de a pesti oldalon az aránylag egyenes szakaszokon a villanymotor végezte a gyorsítást 20 km/h-ig, hegynek lefele viszont volt ahol 50 km/h-ig nem kapcsolt be az olajkályha. A hibrid technológia segítségével a fogyasztás mintegy harmadával is csökkenhet, ami kompenzálhatja, hogy a sima 7700-as Volvo árához képest 30-40%-al drágább. Jó esetben tehát az ár megtérülhet és a szennyezés is kevesebb lenne.
Utazás szempontjából nem lehet semmi panasz a buszra. A nagy melegben nagyon jól működött a klíma, az ülések a megszokottak voltak. A halk és rezgésmentes indulás csak fokozta a komfortérzetet, viszont emelkedőn felfele kicsit zavaró volt, hogy lassan váltott és olyankor kicsit visszarántott. És elég sokat gangolt, mivel 12 fokozatú váltót építettek bele, viszont ettől függetlenül teljesen komfortos.
Csak befele hajlik, hogy az utasok ne állják el a kilátást
Az út során többször merültek és töltöttek fel az akksik |
2011. augusztus 7., vasárnap
Hűvösvölgyi leégett étterem
Szombaton Gyureval felfedeztük, hogy Hűvösvölgyben van egy leégett épület, amit meg is örökítettünk pár képben, viszont megbeszéltük, hogy másnap, vagyis ma is meglátogatjuk és körbejárjuk az egészet. Zadam is eljött megnézni és lefotózni, így hárman jártuk végig. Üvegszilánkkal és éget fadarabokkal volt tele, de láttunk tűket, döglött egeret, kulcsokat és rengeteg szemetet. Nameg egyes szobákban a WC-zés nyomait fedeztük fel, mivel a hajléktalanok eléggé berendezkedtek már oda, az épület egy részén el volt takarítva és még fel is volt mosva. Érdekes, hogy évek óta így áll, mikor egy igen szép környezet veszi körül.
Nagyobb képekért kattints!
Lelakott lift
2011. augusztus 6., szombat
Kutyák képeken
Volt szerencsém múlt héten több retrieverről is képet készíteni, amiből megosztok most párat. Eléggé felborítja egy-egy kép a fotózás szabályait, de mégis tetszenek, mert van dinamikájuk a képeknek(legalábbis párnak), amit saját magamból nagyon hiányolok.
Nagyobb képekért kattints!