2017. szeptember 16., szombat

Országos Kéktúra: Dorog - Piliscsaba

Kollégáktól és barátoktól hallottam ezt-azt az OKT-ról, azaz, az Országos Kéktúráról. A túra az ország északi részén halad végig és az útvonal kijelölésnél igyekeztek a régiek minél több természeti szépséget megmutatni, érinteni, amit hazánk rejt. 


A teljes hossz 1160 kilométer, tehát nem egy rövid dologról beszélünk. Kicsit utánajártam, hogy mi merre meddig hány méter, és elhatároztam, hogy elkezdem a túrát. Ehhez beszereztem a pecsételőfüzetet, amiben a csekpointoknál a pecséteket tudom gyűjteni. A legtöbb ilyen bélyegzőhelynél nincs kirakva tintaágy, ezért azt érdemes magunkkal vinni. 


A teljes hossz 27 szakaszra van bontva, amiben vannak rövidebb és hosszabb szakaszok egyaránt. Elsőnek mindenképp olyan szakaszt szerettem volna választani, ami nincs is túl messze szeretett fővárosomtól, valamint nem 50-60 km-es, így lyukadtam ki a 12. szakaszhoz (merthogy nem muszáj sorrendbe megcsinálni a szakaszokat). A táv 19 kilométer, nem vészes emelkedéssel és lejtéssel. 


Mivel nem körtúrákból állnak a szakaszok, ezért a kezdő és végpont közti transzportálás tud némi nehézséget okozni. Ez a szakasz azzal is kedvezett nekünk, hogy Piliscsaba és Dorog között jár személyvonat, 18 perces menetidővel. A kocsikat letettük Piliscsabán, átvonatoztunk Dorogra, majd kezdődhetett a túra. Ami elsőre feltűnt, hogy sokan járják ezt a túrát. Az első tíz percben kedves túratársunk elővette a táskájából a gyöngyöző Leffe söröket, nem tudtunk mit csinálni, meg kellett állni meginni. Tekintve, hogy 3 decis sörről beszélünk, a lefety sem tartott tovább 5-10 percnél, és ez idő alatt 2 túristacsapat is elhaladt mellettünk. Utólag is a Belga Sör Isten áldja meg szeretett társunk lelkét a nedűért. 


A szakaszt 4 óra sétával és 1 óra pihenővel jártuk meg, természetesen volt idő nézelődni, és hát volt is mit.

A végére pedig egy csoportkép, hogy nem csak a gugliról loptam a képeket és tényleg legyalogoltam a szakaszt!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése