2011. augusztus 9., kedd

Volvo 7700 Hybrid

A Volvo 7700-as hibrid buszát jelenleg a BKV teszteli augusztus 10-ig. A jármű különlegessége benne van a nevében, hibrid. Tehát a buszt a dízelmotoron kívül egy villanymotor is hajtja. A 4,7 literes dízelmotornak 160 kW, a villanymotornak pedig 120kW a teljesítménye és 800 Nm nyomatékot ad le. A villanymotor körülbelül 20 km/h-ig működik, és eddig a sebességig a megállástól számítva a dízelmotor nem is jár (kivéve, ha az akkumulátorok töltöttsége alacsony).




A 8-as vonalon persze ez sokszor nem így működött, mivel hegynek felfele általában bekapcsolt a dízelmotor is induláskor, de a pesti oldalon az aránylag egyenes szakaszokon a villanymotor végezte a gyorsítást 20 km/h-ig, hegynek lefele viszont volt ahol 50 km/h-ig nem kapcsolt be az olajkályha. A hibrid technológia segítségével a fogyasztás mintegy harmadával is csökkenhet, ami kompenzálhatja, hogy a sima 7700-as Volvo árához képest 30-40%-al drágább. Jó esetben tehát az ár megtérülhet és a szennyezés is kevesebb lenne.



Utazás szempontjából nem lehet semmi panasz a buszra. A nagy melegben nagyon jól működött a klíma, az ülések a megszokottak voltak. A halk és rezgésmentes indulás csak fokozta a komfortérzetet, viszont emelkedőn felfele kicsit zavaró volt, hogy lassan váltott és olyankor kicsit visszarántott. És elég sokat gangolt, mivel 12 fokozatú váltót építettek bele, viszont ettől függetlenül teljesen komfortos.

Csak befele hajlik, hogy az utasok ne állják el a kilátást






Az út során többször merültek és töltöttek fel az akksik

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése